“Bir Postmodern Pazarlama Örneği: Evimizin Her Şeyi IKEA


Tayfur N. G.

Postmodern Pazarlama, Prof. Dr. Gürdal Ülger, Editör, Papatya Yayıncılık, İstanbul, ss.134-149, 2022

  • Yayın Türü: Kitapta Bölüm / Araştırma Kitabı
  • Basım Tarihi: 2022
  • Yayınevi: Papatya Yayıncılık
  • Basıldığı Şehir: İstanbul
  • Sayfa Sayıları: ss.134-149
  • Editörler: Prof. Dr. Gürdal Ülger, Editör
  • İstanbul Yeni Yüzyıl Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

tanbul’un orta yerinde bir Venedik meydanı havası solumak, Ankara bozkırında marinaya teknenizi bağlamak, Dubai’de 48 derecede kayak yapmak ister misiniz?

Cevabınız evet ise postmodern pazarlamlamanın sıradışıeğlenceli ama bir o kadar da gerçekliğini kaybetmiş kurgu dünyasına hoş geldiniz!

Modernizmden postmodernizme geçiş sürecinde postmodern izler, öncelikle sanat, edebiyat ve mimaride görülür. Her şeyin her şey ile uyumlu olabileceği düşüncesiyle hayatımıza giren postmodernitede göze çarpan, paradoksal birleşmelerdir. Kontrollü ve net çizgileri olan modern tüketici yerini, kaosun ve karşıtlıkların içinde hazzı bulmak için çabalayan tüketici profiline bırakmıştır.

POSTMODERN PAZARLAMA;  pazarlama dünyasındaki uygulamalardan yola çıkarak konuyu akademik bakışla değerlendiriyor. Hem tüketicilere hem de akademik çalışmalara ayna tutan kitap okuyucuya pazarlamanın renkli dünyasının kapılarını açıyor.