Covid-19 Salgını Sonrası Mimarlık Eğitimine Dair Senaryolar


Creative Commons License

Yeğenağa O. H., Yılmaz L., Batal M.

YYU 7. Bilim Günleri, İstanbul, Türkiye, 05 Mayıs 2021, ss.65, (Özet Bildiri)

  • Yayın Türü: Bildiri / Özet Bildiri
  • Basıldığı Şehir: İstanbul
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.65
  • İstanbul Yeni Yüzyıl Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Covid-19 Salgını Sonrası Mimarlık Eğitimine Dair Senaryolar


COVID-19 salgını, etkisi geniş kitlelere yayılan ve tüm yaşamsal ihtiyaçlarımıza karşılık düşen mekanları yeniden şekillendiren bir afet dönemi olarak tanımlanmaktadır. Bu dönemde, özellikle eğitim sürecinin nitelikli bir şekilde devamlılığının sağlanabilmesi, uzun vadede toplumsal gerilemeye neden olmaması açısından büyük önem taşımaktadır. Salgına yönelik bir önlem olarak, sınıf ve atölye içi yüz yüze eğitime ara verilmesinden sonra teknolojik imkanlardan yararlanan dijital kanalların kullanımı yaygınlaşmaya başlamıştır. Bu bağlamda, 2019 yılının aralık ayından bu yana uygulanan uzaktan eğitim sistemi, uygulamalı derslerin ağırlıklı olduğu diğer bölümlerde de olduğu gibi, mimarlık eğitimine yönelik bir yeniden değerlendirmenin gerekli olduğunu göstermiştir. Sürecin kapsamlı bir değerlendirmesinin yapılması ve bu değerlendirme üzerinden salgın dönemi sonrasında oluşacak yeni eğitim modeli mekanları için etkili senaryolar geliştirilmesi amacıyla hazırlanan bu çalışma; konuyu, uygulamalı pratiklere dayanan mimarlık eğitimi üzerinden ele almaktadır. Temelde amaçlanan, COVID-19 salgını sürecinde ve sonrasında mimarlık eğitimini etkili bir şekilde sürdürülebilmek, geliştirebilmek ve kurumların karar alma süreçlerine bir dayanak inşa edebilmektir. Bu kapsamda; salgın süresince uzaktan eğitimin gerektirdiği ve değiştirdiği teknolojinin kullanımı, iletişim, olanaklara erişim, çalışma ortamının değişimi, uzaktan eğitimde ders planlarının tasarımı, ölçme değerlendirme gibi temel durumlar hakkında bilgi ve görüşlerini almak amacıyla İstanbul Yeni Yüzyıl Üniversitesi Mimarlık ve İç Mimarlık Bölümleri öğrenci ve öğretim elemanlarıyla bir anket çalışması gerçekleştirilmiş, uygun istatistiki yöntemler kullanılarak analizler yapılmış ve bulgular açıklanmıştır. Elde edilen verilerin değerlendirilmesi bağlamında, dijital kanallar yoluyla uzaktan gerçekleştirilen mimarlık eğitiminin fırsatlar sunduğu kadar riskler de barındırdığı görülmüş, salgın süreci ve sonrası için öneriler sunularak senaryolar geliştirilmiştir. Anahtar Kelimeler: Covid-19, Salgın, Uzaktan Eğitim, Mimarlık Eğitimi