Türk Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, cilt.8, sa.2, ss.114-133, 2023 (Scopus)
Uluslararası televizyon fuarları televizyon programları ve dizilerin alım-satımı öncesi tanıtımının yapıldığı, medya sektöründen profesyonellerin buluştuğu organizasyonlardır. Program ve dizi sözleşmelerinin alıcılar ve televizyon kuruluşlarındaki alım-satım yetkilileri ya da distribütörlerle yapılmasına rağmen uluslararası televizyon fuarlarına yüzlerce şirket katılmakta, stant açmakta, etkinler, davetler düzenlemektedir. Çalışmanın amacı televizyon programları ve dizilerin satış öncesi sergilendiği, alıcılara örnek gösterimlerinin yapıldığı televizyon fuarlarının yapımların tanıtımındaki etkisini araştırmak ayrıca ülke tanıtımına katkısını ortaya koymaktır. Bu amaçla uluslararası televizyon fuarlarına katılmış, medya sektöründen 6 kişi ile derinlemesine görüşme yapılmıştır. Veriler betimsel analiz tekniği ile analiz edilmiştir. Elde edilen sonuçlara göre uluslararası televizyon fuarlarının program, dizi tanıtımlarında ve sonraki alım-satım işlemlerinin yürütüldüğü ikili ilişkilerin geliştirilmesinde önemli etkisi vardır, ayrıca buralarda temsil edilmek ülke imajına da katkı sağlamaktadır. Uluslararası televizyon fuarları giriş ücretlerinin olduğu, medya profesyonellerine hitap eden organizasyonlardır ancak aynı zamanda “show business” yani gösteri alanlarıdır. Fuarlara katılan kuruluşların gerekli maliyeti göze alarak fuar alanında görünür yerlerde stant açmaları, dizi tanıtımları için oyuncuların fuara katılımının sağlanması, etkili davetler verilmesi gerekmektedir.
Anahtar Kelimeler: Televizyon fuarları, televizyon marketleri, program alım-satımı, televizyon dizisi, lisanslama
International television fairs are events where the pre-sales promotion of television programs and series takes place, and professionals from the media industry come together. Although program and series contracts are made between buyers and television networks or distributors, hundreds of companies participate in international television fairs, setting up booths and organizing events and receptions. The aim of this study is to investigate the impact of television fairs, where television programs and series are showcased prior to sales and sample presentations are made to buyers, on the promotion of productions. Furthermore, the study seeks to demonstrate their contribution to country promotion. For this purpose, in-depth interviews were conducted with 6 individuals from the media sector who attended international television fairs. According to the obtained results, international television fairs have a significant impact on the promotion of program series and the development of bilateral relationships in the subsequent buying and selling processes. Additionally, being represented at these fairs contributes to the country's image. International television fairs are organized events that cater to media professionals and involve entry fees, but they also serve as show business arenas. Organizations participating in these fairs must be willing to incur the necessary costs, set up visible booths at the fairgrounds, ensure the participation of actors for series promotions, and host effective invitations.
Keywords: Television fairs, television markets, program acquisition and sales, television series, licensing