Yeni Yüzyıl'da İletişim Çalışmaları, sa.3, ss.103-122, 2021 (Hakemli Dergi)
İletişim ağlarının gelişmesi ve sosyal medyanın kitleler tarafından yoğun kullanımı yeni kavramların ortaya çıkmasını sağlamıştır. Sosyal medyanın çift yönlü iletişim kurulmasını sağlamadaki gücü zamanla markalar tarafından yadsınamaz olmuştur. Bu iletişim biçimi içerisinde kendi kitlesini oluşturup, bu kitle üzerinde etkili olabilen nüfuzlu kişi adı verilen bireyler var olmaktadır. Bu kişilerin etkileşim güçleri markaların dikkatini çekerek pazarlama iletişimi ve farkındalık çalışmalarını nüfuzlu kişilerle yaptıkları iş birlikleri üzerinden de gerçekleştirmeye başlamıştır. Araştırmamızda nüfuzlu kişilerin pazarlama iletişimi içerisinde yer alarak marka farkındalığı oluşturma durumları incelenmiştir. Üniversite öğrencileri ile yapılan anketler vasıtasıyla araştırmanın hipotezlerinin kanıtlanması amaçlanmış, nüfuzlu kişilerin marka farkındalığı oluşturmadaki rolleri gösterilmeye çalışılmıştır. Yapılan analizler neticesinde nüfuzlu kişilerin marka farkındalığı ve satın alma niyeti oluşturmada belli yaş grupları ve üniversite öğrencileri üzerinde rolü olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
The development of communication networks and the extensive use of social media by the masses have led to the emergence of new concepts. The power of social media in providing mutual communication has been undeniable by brands over time. In this form of communication, there are individuals called influencers who can create their own mass and be effective on this mass. The interaction powers of these people have attracted the attention of brands and started to carry out marketing communication and awareness activities through their collaborations with influential people. In our research, the status of influencers to create brand awareness by taking part in marketing communication was examined. It was aimed to prove the hypotheses of the research through the questionnaires conducted with university students, and it was tried to show the roles of influencers in creating brand awareness. As a result of the analysis, it has been concluded that influencers have a role in certain age groups and university students in creating brand awareness and purchasing intention.