Medya, haber akışı sırasında, kendi iç dinamikleriyle oluşturduğuve biçimlendirdiği sürecin odak noktalarını belirler. Bu süreçte,seyircinin/okurun algı düzeyinin yükseltilmesi veya yönlendirilmesiamaçlanmaktadır. Bu iki kutup, aynı zamanda medyanın yol haritasınıda tanımlamaktadır: Ana akım medya, genelde, iktidar ile muhalefetarasında belirli bir denge kurmaya çalışan yayın kuruluşlarındanoluşmaktadır. Bu denge, olağan dışı dönemlerde genellikle iktidarlehine işlemeye başlar. Medya psikolojisi, tüm bu süreçleri kapsayan,yayıncı ile alıcı (seyirci/okur) arasındaki görünür veya görünmezduvarları inşa eden, dahası, gerçeği yeniden tasarlayan kurgusal birhayatın üzerindeki/içindeki büyüteç durumundadır. O büyüteç, sadecetoplumsal algıyı biçimlendiren bir işlev yüklenmez; aynı zamandabiçimlenmiş toplumsal algıyı yıkan bir güç konumuna da ulaşabilir.Medyada gerçek, sadece sunulan haber değil, o haberi kuşatan vebazen de sunulamayan durumlardır. İşte o sunulamayan gerçeğiyakalamak da önemli bir gazetecilik işidir. Medyadaki objektifliktartışması tam da bu noktada önem kazanmaktadır. Medya kime karşısorumludur? Bu sorumluluğun sınırı nerede biter? Gazeteciler bağımsızyayıncılığın sembolü müdür? Bu çalışmada, ana akım medya içindefarklı bir tarza sahip olan Fatih Portakal ile Fox Ana Haber, yanlıobjektiflik kavramı odağında ele alınmış, 28 Ocak-30 Ocak tarihleriarasındaki 3 günlük ana haber bülteni, Teun van Dijk’ın eleştirelsöylem analizi modeli çerçevesinde irdelenmiştir. Çalışmada, agresifhabercilik ve muhalif gazetecilik gibi kavramlar da yine Fox Ana Haberodağında tartışılmıştır.
The media determines the focal points of the process it creates and form with its own internal dynamics during the news flow. In this process, it is aimed to raise or direct the level of perception of the audience or reader. These two poles also define the road map of the media: The mainstream media is generally composed of broadcasters which try to establish a certain balance between power and opposition. This balance, in extraordinary periods, usually begins to operate in favor of governments. Media psychology is the magnifying glass on / within a fictional life that redefines the truth, constructing visible or invisible walls between the publisher and the receiver (audience / reader), covering all these processes. That magnifying glass does not merely impose a function that shapes social perception; it can also reach a position of power that destroys the formed social perception. The truth in the media is not only the news presented, but situations that surround it and sometimes cannot be presented. It is an important job of journalism to catch the truth that cannot be presented. The discussion of objectivity in the media becomes important at this point. Who is the media responsible for? Where does the limit of this responsibility end? Are journalists a symbol of independent publishing? In this study, Fox TV Prime-Time News with Fatih Portakal, which has a different style in mainstream media, has been discussed in the concept of biased objectivity. So, in this study, the 3-day main news bulletin between January 28 and January 30 was examined within the framework of Teun van Dijk’s critical discourse analysis model. In the study, concepts such as aggressive journalism and opposition journalism were also discussed in Fox TV Prime-Time News.