Prof. Dr. SERRA İNCİ ÇELEBİ


İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler (Soc)


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler

Metrikler

Yayın

41

Atıf (Scopus)

98

H-İndeks (Scopus)

2

Tez Danışmanlığı

2

Açık Erişim

5

Biyografi

Prof. Dr. Serra İnci Çelebi Ege Üniversitesi’nden 1995 yılında lisansını ve 1999 yılında yüksek lisansını almıştır. Yüksek lisansı esnasında İngiltere’ye gitmiş ve tez konusunda araştırmalarda bulunmuştur. Yüksek lisansını bitirdikten sonra tekrar İngiltere’ye gidip ofis elemanı olarak işe başladığı Medirest Healthcare’de müdür olmuş ve çalışmalarını sürdürmüştür. 2001-2007 yılları arasında Doğu Akdeniz Üniversitesi’nde Öğretim Görevlisi olarak çalışmış ve 2008’de bu üniversiteden doktorasını almıştır. 2008-2016 yılları arasında Yaşar Üniversitesi’nde çalışmış, 2009 yılında Yrd. Doçent ve 2012 yılında Doçent olmuştur. 2018-2019 yıllarında Girne Amerikan Üniversitesi’nde çalıştıktan sonra 2019’da İstanbul Yeni Yüzyıl Üniversitesi’nde göreve başlamıştır. Haziran 2023 yılında Profesör olan Çelebi Ekim 2024 yılında Dekan vekili olmuştur. Halen İstanbul Yeni Yüzyıl Üniversitesi’nde çalışan Prof. Çelebi’nin Marketing PR adlı kitabı, kitap üniteleri, uluslararası dergilerde makaleleri, uluslararası konferans bildirileri bulunmaktadır.       

Eğitim Bilgileri

2001 - 2008

2001 - 2008

Doktora

Doğu Akdeniz Üniversitesi, Kıbrıs (Kktc)

1995 - 1999

1995 - 1999

Yüksek Lisans

Ege Üniversitesi, Türkiye

1991 - 1995

1991 - 1995

Lisans

Ege Üniversitesi, Türkiye

Yaptığı Tezler

2008

2008

Doktora

A Study of Source Credibility and Elaboration Likelihood of Advertising vs. Publicity for New FMCGs in Turkey

Doğu Akdeniz Üniversitesi, İletişim Fakültesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık

1999

1999

Yüksek Lisans

Pazarlama Yönelimli Halkla İlişkiler ve Bütünleşik Pazarlama İçindeki Rolü

Ege Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Halkla İlişkiler ve Tanıtım

Yabancı Diller

İngilizce

Sertifika, Kurs ve Eğitimler

2018

2018

İLAD Akreditasyon Workshop Sertifikası

Diğer

Doğu Akdeniz Üniversitesi

2015

2015

NVivo Kursu

Diğer

Özel eğitim

2015

2015

Advanced Certificate in Digital Marketing and Social Media

Bilişim

London School of Business and Finance

2014

2014

Certificate of Recognition for Global Glance Program

Diğer

Ohio State University

2014

2014

Certificate for Internationalized Course Design

Diğer

Ohio State University, Columbus

2013

2013

Certificate for The Eighth Annual International Scholar Research Exposition

Diğer

Ohio State University

2011

2011

TOEFL ibt

Yabancı Dil

TOEFL

2011

2011

KPDS

Yabancı Dil

YÖK

2009

2009

AB Hibe Programları ve Proje Döngüsü Yönetimi

Diğer

Yaşar Üniversitesi

2001

2001

Certificate of Microsoft Powerpoint and Access

Bilişim

Elite College

2000

2000

Certificate of Advanced Level in English

Yabancı Dil

London Study Centre

2000

2000

First Certificate in English

Yabancı Dil

University of Cambridge

1998

1998

Diploma in Marketing

Diğer

Cavendish College

1996

1996

Certificate of Upper Intermediate Level in English

Yabancı Dil

Angloschool

1996

1996

Çeviri Sertifikası

Diğer

Ege Üniversitesi

1994

1994

Microsoft Word & Excel Sertifikası

Diğer

AK-SER Bilgisayar Eğitim Merkezi

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Akademik Unvanlar / Görevler

2023 - Devam Ediyor

2023 - Devam Ediyor

Prof. Dr.

İstanbul Yeni Yüzyıl Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü

2019 - 2023

2019 - 2023

Doç. Dr.

İstanbul Yeni Yüzyıl Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü

2018 - 2019

2018 - 2019

Doç. Dr.

Girne Amerikan Üniversitesi

2012 - 2016

2012 - 2016

Doç. Dr.

Yaşar Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler Ve Reklamcılık Bölümü

2009 - 2011

2009 - 2011

Yrd. Doç. Dr.

Yaşar Üniversitesi, Meslek Yüksekokulu, Halkla İlişkiler Ve Tanıtım Programı

2008 - 2009

2008 - 2009

Dr. Öğr. Üyesi

Yaşar Üniversitesi, Meslek Yüksekokulu

2005 - 2007

2005 - 2007

Öğretim Görevlisi

Doğu Akdeniz Üniversitesi

2001 - 2005

2001 - 2005

Okutman

Doğu Akdeniz Üniversitesi

Yönetimsel Görevler

2024 - Devam Ediyor

2024 - Devam Ediyor

Dekan

İstanbul Yeni Yüzyıl Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü

2021 - 2024

2021 - 2024

Anabilim/Bilim Dalı Başkanı

İstanbul Yeni Yüzyıl Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü

2021 - 2022

2021 - 2022

Bölüm Başkanı

İstanbul Yeni Yüzyıl Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü

Akademi Dışı Deneyim

2000 - 2001

2000 - 2001

Müdür

Medirest Healthcare, Müdür

1999 - 2000

1999 - 2000

Ofis elemanı

Medirest Healthcare, Ofis elemanı

1994 - 1995

1994 - 1995

Halkla İlişkiler Asistanı

Akser Bilgisayar, Halkla İlişkiler Asistanı

1992 - 1993

1992 - 1993

Satış Temsilciliği ve Yaratıcı Çalışmalar

Akademy Ajans, Satış Temsilciliği ve Yaratıcı Çalışmalar

Verdiği Dersler

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

İkna Kuramları

Toplumsal Sorunlar ve Dijital Medya

Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Yayın Etiği

Toplumsal Sorunlar ve Dijital Medya

İkna Kuramları

Toplumsal Sorunlar ve Dijital Medya

İkna Kuramları

Toplumsal Sorunlar ve Dijital Medya

İkna Kuramları

İkna Kuramları

Halkla İlişkilerde Yeni Medya

İletişim ve İkna Becerileri

Yeni Pazarlama İletişimi Yaklaşımları 2

Lisans

Lisans

Bütünleşik Pazarlama İletişimi

Mezuniyet Projesi-2

Pazarlama İlkeleri

Mezuniyet Projesi-1

Consumer Behavior

Integrated Marketing Communication

Halkla İlişkiler Kampanyaları

Halkla İlişkiler Kampanyaları

Mezuniyet Projesi-2

Örgütsel İletişim

Tüketici Davranışları

Mezuniyet Projesi-1

Pazarlama İlkeleri

Bütünleşik Pazarlama İletişimi

Mezuniyet Projesi-2

Mezuniyet Projesi-1

Pazarlama İlkeleri

Bütünleşik Pazarlama İletişimi

Halkla İlişkiler Kampanyaları

Örgütsel İletişim

Pazarlama İlkeleri

HIR Mesleki İngilizce-2

Örgütsel İletişim

Mezuniyet Projesi-2

Bütünleşik Pazarlama İletişimi

Mezuniyet Projesi-1

Halkla İlişkiler Kampanyaları

Mezuniyet Projesi-2

Halkla İlişkiler Kampanyaları

Bütünleşik Pazarlama İletişimi

Pazarlama İlkeleri

Mezuniyet Projesi-1

Örgütsel İletişim

Mezuniyet Projesi-1

Halkla İlişkiler Kampanyaları

Örgütsel İletişim

Reklamcılık için Tüketici Davranışları

İnternet Pazarlaması

İkna Edici İletişim

Sosyal Sorumluluk Projesi

Reklam için Tüketici Davranışları

Lisans Çift Anadal

Lisans Çift Anadal

Bütünleşik Pazarlama İletişimi

Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2016

2016

Distance Learning Evolution of Yaşar University: Engaging Learners & Issues.

ÇELEBİ S. İ.

International Journal of Arts & Sciences Conferences, 31 Ocak 2016, (Tam Metin Bildiri)

2015

2015

Web 1.0 to Web 2.0 Results in More Dialogic Communication?: Dialogic communication of Fortune 500 Turkey Web sites.

ÇELEBİ S. İ.

the 20th International Conference on Corporate and Marketing Communications Excellence in Corporate and Marketing Communications: Present and Future Challenges., 16 Nisan 2015, (Tam Metin Bildiri)

2013

2013

The importance of internet based searching, studying, and activities among undergraduates.

ÇELEBİ S. İ.

International Journal of Arts & Sciences Conferences, 17 Haziran 2013, (Tam Metin Bildiri)

2012

2012

Turkish female and male consumer’s shopping attitudes and behaviors.

ÇELEBİ S. İ.

International Journal of Arts & Sciences Conferences, 02 Kasım 2012, (Tam Metin Bildiri)

2011

2011

The investigation of involvement and credibility across five leading media for receiving news and advertising.

ÇELEBİ S. İ.

International Journal of Arts & Sciences Conferences, 31 Ekim 2011, (Tam Metin Bildiri)

2010

2010

One route to attitude change: Peripheral and central route combined by the subjects in a study of the ELM and source credibility.

ÇELEBİ S. İ.

International Journal of Arts & Sciences Conferences, 31 Mayıs 2010, (Tam Metin Bildiri)

2009

2009

The importance of academia - industry relationship for professionalism in public relations.

ÇELEBİ S. İ.

the 1st International Public Relations Symposium, 15 Nisan 2009, (Tam Metin Bildiri)

2008

2008

The elaboration likelihood model: The effects of content type, source, and involvement on consumer response.

ÇELEBİ S. İ.

the 2008 Global Marketing Conference at Shanghai, 20 Mart 2008, (Özet Bildiri)

2007

2007

An experimental study of argument strength and source credibility on advertising effectiveness.

ÇELEBİ S. İ.

the International Colloquium on Business and Management, 19 Kasım 2007, (Tam Metin Bildiri)

2007

2007

Public diplomacy & the quest to end international isolation by the Turkish republic of northern Cyprus (TRNC)

GÖRPE T. S., ÇELEBİ S. İ., Opiyo B.

the 12th Annual AUSACE International Conference: Communication at the Crossroad of Globalization, 27 Ekim 2007, (Tam Metin Bildiri)

2007

2007

Advertising vs. article: Effect of content type on attitudinal and behavioral change.

ÇELEBİ S. İ.

the 5th International Symposium: Communication in the Millennium, 16 Mayıs 2007, ss.35-46, (Tam Metin Bildiri)

2007

2007

Public relations and nation-building under political isolation: The case of northern cyprus.

Opiyo B., ÇELEBİ S. İ.

the 2nd International Conference in Communication and Media Studies: Communication in Peace/Conflict in Communication, 03 Mayıs 2007, (Tam Metin Bildiri)

2007

2007

Official initiatives for peace & isolation: a case study of global PR Practices by TRNC government.

ÇELEBİ S. İ., Opiyo B.

the 2nd International Conference in Communication and Media Studies: Communication in Peace/Conflict in Communication, Kıbrıs (Kktc), 02 Mayıs 2007, (Özet Bildiri)

2006

2006

Sequence of PR / publicity and advertising for tangible product introductions in turkey.

ÇELEBİ S. İ.

the 10th Slovene Conference on Public Relations: Communication Evolution-From Information to Integration, 01 Ekim 2006, ss.63-67, (Tam Metin Bildiri)

2005

2005

Media influence on attitudes in cyprus: The importance of television for persuasion.

ÇELEBİ S. İ.

the 5th International Congress on Cyprus Studies, 14 Nisan 2005, cilt.2, ss.331-344, (Tam Metin Bildiri)

Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler

2023 - Devam Ediyor

2023 - Devam Ediyor

Yabancı Dil Redaktörü

Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler

Aralık 2019

Aralık 2019

Yeni Yüzyıl’da İletişim Çalışmaları Dergisi

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Ocak 2018

Ocak 2018

Computers and Education

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Ocak 2018

Ocak 2018

JOURNAL OF RESEARCH ON TECHNOLOGY IN EDUCATION (FORMERLY: JOURNAL OF RESEARCH ON COMPUTING IN EDUCATION)

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Ocak 2014

Ocak 2014

COMPUTERS IN HUMAN BEHAVIOR

SSCI Kapsamındaki Dergi

Ocak 2012

Ocak 2012

Journal of Yasar University

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Ocak 2012

Ocak 2012

COMMUNICATION STUDIES

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Ocak 2011

Ocak 2011

MASS COMMUNICATION AND SOCIETY

SSCI Kapsamındaki Dergi

Ocak 2009

Ocak 2009

MANAGEMENT RESEARCH NEWS

Diğer İndekslerce Taranan Dergi



Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri

22 Ekim 2024 - 22 Ekim 2024

22 Ekim 2024 - 22 Ekim 2024

Yeni Yüzyıl’da İletişim Kongresi 2

Oturum Başkanı

İstanbul-Türkiye

31 Ocak 2016 - 04 Şubat 2016

31 Ocak 2016 - 04 Şubat 2016

International Journal of Arts & Sciences Conferences

Oturum Başkanı

Al Ain-Birleşik Arap Emirlikleri

16 Nisan 2015 - 17 Nisan 2015

16 Nisan 2015 - 17 Nisan 2015

20th International Conference on Corporate and Marketing Communications Excellence in Corporate and Marketing Communications: Present and Future Challenges

Oturum Başkanı

İzmir-Türkiye

02 Aralık 2012 - 07 Aralık 2012

02 Aralık 2012 - 07 Aralık 2012

International Journal of Arts & Sciences Conferences

Oturum Başkanı

Freiburg-Almanya

26 Haziran 2012 - 29 Haziran 2012

26 Haziran 2012 - 29 Haziran 2012

International Journal of Arts & Sciences Conferences

Oturum Başkanı

Praha-Çek Cumhuriyeti

31 Ekim 2011 - 03 Kasım 2011

31 Ekim 2011 - 03 Kasım 2011

International Journal of Arts & Sciences Conferences

Oturum Başkanı

Rome-İtalya

01 Kasım 2007 - 08 Kasım 2007

01 Kasım 2007 - 08 Kasım 2007

International Colloquium on Business and Management

Oturum Başkanı

Bangkok-Tayland

Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (SCOPUS): 98

h-indeksi (SCOPUS): 2