Metrikler
Biyografi
Prof. Dr. Serra İnci Çelebi Ege Üniversitesi’nden 1995
yılında lisansını ve 1999 yılında yüksek lisansını almıştır. Yüksek lisansı
esnasında İngiltere’ye gitmiş ve tez konusunda araştırmalarda bulunmuştur.
Yüksek lisansını bitirdikten sonra tekrar İngiltere’ye gidip ofis elemanı
olarak işe başladığı Medirest Healthcare’de müdür olmuş ve çalışmalarını
sürdürmüştür. 2001-2007 yılları arasında Doğu Akdeniz Üniversitesi’nde Öğretim
Görevlisi olarak çalışmış ve 2008’de bu üniversiteden doktorasını almıştır.
2008-2016 yılları arasında Yaşar Üniversitesi’nde çalışmış, 2009 yılında Yrd.
Doçent ve 2012 yılında Doçent olmuştur. 2018-2019 yıllarında Girne Amerikan
Üniversitesi’nde çalıştıktan sonra 2019’da İstanbul Yeni Yüzyıl
Üniversitesi’nde göreve başlamıştır. Haziran 2023 yılında Profesör olan Çelebi
Ekim 2024 yılında Dekan vekili olmuştur. Halen İstanbul Yeni Yüzyıl
Üniversitesi’nde çalışan Prof. Çelebi’nin Marketing PR adlı kitabı, kitap
üniteleri, uluslararası dergilerde makaleleri, uluslararası konferans
bildirileri bulunmaktadır.
Eğitim Bilgileri
2001 - 2008
2001 - 2008Doktora
Doğu Akdeniz Üniversitesi, Kıbrıs (Kktc)
1995 - 1999
1995 - 1999Yüksek Lisans
Ege Üniversitesi, Türkiye
1991 - 1995
1991 - 1995Lisans
Ege Üniversitesi, Türkiye
Yaptığı Tezler
2008
2008Doktora
A Study of Source Credibility and Elaboration Likelihood of Advertising vs. Publicity for New FMCGs in Turkey
Doğu Akdeniz Üniversitesi, İletişim Fakültesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
1999
1999Yüksek Lisans
Pazarlama Yönelimli Halkla İlişkiler ve Bütünleşik Pazarlama İçindeki Rolü
Ege Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Halkla İlişkiler ve Tanıtım
Yabancı Diller
İngilizce
Sertifika, Kurs ve Eğitimler
2018
2018İLAD Akreditasyon Workshop Sertifikası
Diğer
Doğu Akdeniz Üniversitesi
2015
2015NVivo Kursu
Diğer
Özel eğitim
2015
2015Advanced Certificate in Digital Marketing and Social Media
Bilişim
London School of Business and Finance
2014
2014Certificate of Recognition for Global Glance Program
Diğer
Ohio State University
2014
2014Certificate for Internationalized Course Design
Diğer
Ohio State University, Columbus
2013
2013Certificate for The Eighth Annual International Scholar Research Exposition
Diğer
Ohio State University
2011
2011TOEFL ibt
Yabancı Dil
TOEFL
2011
2011KPDS
Yabancı Dil
YÖK
2009
2009AB Hibe Programları ve Proje Döngüsü Yönetimi
Diğer
Yaşar Üniversitesi
2001
2001Certificate of Microsoft Powerpoint and Access
Bilişim
Elite College
2000
2000Certificate of Advanced Level in English
Yabancı Dil
London Study Centre
2000
2000First Certificate in English
Yabancı Dil
University of Cambridge
1998
1998Diploma in Marketing
Diğer
Cavendish College
1996
1996Certificate of Upper Intermediate Level in English
Yabancı Dil
Angloschool
1996
1996Çeviri Sertifikası
Diğer
Ege Üniversitesi
1994
1994Microsoft Word & Excel Sertifikası
Diğer
AK-SER Bilgisayar Eğitim Merkezi
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Akademik Unvanlar / Görevler
2023 - Devam Ediyor
2023 - Devam EdiyorProf. Dr.
İstanbul Yeni Yüzyıl Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü
2019 - 2023
2019 - 2023Doç. Dr.
İstanbul Yeni Yüzyıl Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü
2018 - 2019
2018 - 2019Doç. Dr.
Girne Amerikan Üniversitesi
2012 - 2016
2012 - 2016Doç. Dr.
Yaşar Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler Ve Reklamcılık Bölümü
2009 - 2011
2009 - 2011Yrd. Doç. Dr.
Yaşar Üniversitesi, Meslek Yüksekokulu, Halkla İlişkiler Ve Tanıtım Programı
2008 - 2009
2008 - 2009Dr. Öğr. Üyesi
Yaşar Üniversitesi, Meslek Yüksekokulu
2005 - 2007
2005 - 2007Öğretim Görevlisi
Doğu Akdeniz Üniversitesi
2001 - 2005
2001 - 2005Okutman
Doğu Akdeniz Üniversitesi
Yönetimsel Görevler
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorDekan
İstanbul Yeni Yüzyıl Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü
2021 - 2024
2021 - 2024Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
İstanbul Yeni Yüzyıl Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü
2021 - 2022
2021 - 2022Bölüm Başkanı
İstanbul Yeni Yüzyıl Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü
Akademi Dışı Deneyim
2000 - 2001
2000 - 2001Müdür
Medirest Healthcare, Müdür
1999 - 2000
1999 - 2000Ofis elemanı
Medirest Healthcare, Ofis elemanı
1994 - 1995
1994 - 1995Halkla İlişkiler Asistanı
Akser Bilgisayar, Halkla İlişkiler Asistanı
1992 - 1993
1992 - 1993Satış Temsilciliği ve Yaratıcı Çalışmalar
Akademy Ajans, Satış Temsilciliği ve Yaratıcı Çalışmalar
Verdiği Dersler
Yüksek Lisans
İkna Kuramları
Toplumsal Sorunlar ve Dijital Medya
Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Yayın Etiği
Toplumsal Sorunlar ve Dijital Medya
İkna Kuramları
Toplumsal Sorunlar ve Dijital Medya
İkna Kuramları
Toplumsal Sorunlar ve Dijital Medya
İkna Kuramları
İkna Kuramları
Halkla İlişkilerde Yeni Medya
İletişim ve İkna Becerileri
Yeni Pazarlama İletişimi Yaklaşımları 2
Lisans
Bütünleşik Pazarlama İletişimi
Mezuniyet Projesi-2
Pazarlama İlkeleri
Mezuniyet Projesi-1
Consumer Behavior
Integrated Marketing Communication
Halkla İlişkiler Kampanyaları
Halkla İlişkiler Kampanyaları
Mezuniyet Projesi-2
Örgütsel İletişim
Tüketici Davranışları
Mezuniyet Projesi-1
Pazarlama İlkeleri
Bütünleşik Pazarlama İletişimi
Mezuniyet Projesi-2
Mezuniyet Projesi-1
Pazarlama İlkeleri
Bütünleşik Pazarlama İletişimi
Halkla İlişkiler Kampanyaları
Örgütsel İletişim
Pazarlama İlkeleri
HIR Mesleki İngilizce-2
Örgütsel İletişim
Mezuniyet Projesi-2
Bütünleşik Pazarlama İletişimi
Mezuniyet Projesi-1
Halkla İlişkiler Kampanyaları
Mezuniyet Projesi-2
Halkla İlişkiler Kampanyaları
Bütünleşik Pazarlama İletişimi
Pazarlama İlkeleri
Mezuniyet Projesi-1
Örgütsel İletişim
Mezuniyet Projesi-1
Halkla İlişkiler Kampanyaları
Örgütsel İletişim
Reklamcılık için Tüketici Davranışları
İnternet Pazarlaması
İkna Edici İletişim
Sosyal Sorumluluk Projesi
Reklam için Tüketici Davranışları
Yönetilen Tezler
2024
2024Yüksek Lisans
SOSYAL MEDYA KULLANAN BİREYLERİN KİŞİLİK YAPISI İLE BEDEN MEMNUNİYETİ VE BENLİK SAYGISI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ: TİKTOK, INSTAGRAM, FACEBOOK ÖRNEĞİ
ÇELEBİ S. İ. (Danışman)
N.SENA(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Etkileşim - iletişim yönüyle "sanat ve işaretler
ÇELEBİ S. İ. (Danışman)
A.ÖZTURAN(Öğrenci)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2021
2021Whatsapp Uses and Gratifications: A Focus Group Research.
ÇELEBİ S. İ., TERKAN R.
Yeni Yüzyıl’da İletişim Çalışmaları Dergisi , cilt.1, sa.2, ss.26-35, 2021 (Hakemli Dergi)
2020
2020How WhatsApp Changes the Way Business Work?
TERKAN R., ÇELEBİ S. İ.
International Review of Management and Marketing
, cilt.10, sa.5, ss.179-184, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
2020Social Media and Employee Productivity at Workplace.
ÇELEBİ S. İ., TERKAN R.
International Review of Management and Marketing
, cilt.10, sa.6, ss.37-41, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
2020Real Life vs. Virtual Life: Big Five Personality Traits, Facebook Use and Leisure Activity Engagement.
ÇELEBİ S. İ.
Selçuk İletişim
, cilt.13, sa.3, ss.1176-1201, 2020 (Hakemli Dergi)
2016
2016Digitalized youth, knowledge gap, and digital divide: A study on youngsters’ media use for obtaining daily news.
ÇELEBİ S. İ.
Selçuk İletişim
, cilt.9, sa.2, ss.159-173, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
2016Distance Learning Evolution of Yaşar University: Engaging Learners & Issues.
ÇELEBİ S. İ.
International Journal of Arts & Sciences , cilt.7, sa.5, ss.189-204, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
2016Media Complementary or Media Displacement?: An Investigation of Digital and Traditional Media Usage for Obtaining Daily News among Young Adults.
ÇELEBİ S. İ.
Anadolu University Journal of Social Sciences , cilt.15, sa.4, ss.73-84, 2016 (Hakemli Dergi)
2015
2015The Investigation of Social Communication Apprehension and Motives for Social Network Sites Usage.
ÇELEBİ S. İ.
Akdeniz İletişim - Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi , cilt.23, ss.115-134, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
2015How Do Motives Affect Attitudes and Behaviors toward Internet Advertising and Facebook Advertising?
ÇELEBİ S. İ.
Computers in Human Behavior
, cilt.51, ss.312-324, 2015 (Scopus)
2013
2013Turkish female and male consumer’s shopping attitudes and behaviors.
ÇELEBİ S. İ.
International Journal of Business and Management Studies , cilt.2, sa.1, ss.63-74, 2013 (Hakemli Dergi)
2012
2012Customer satisfaction and store choice: The comparison of textile & apparel stores and cosmetics & personal care products stores in Turkey.
ÇELEBİ S. İ.
International Journal of Arts & Sciences , cilt.5, sa.1, ss.331-342, 2012 (Hakemli Dergi)
2012
2012An exploratory investigation of public relations education and profession through the lenses of undergraduate PR students
ÇELEBİ S. İ.
Public Relations Journal , cilt.6, sa.3, 2012 (Hakemli Dergi)
2012
2012The investigation of involvement and credibility across five leading media for receiving news and advertising.
ÇELEBİ S. İ.
International Journal of Arts & Sciences , cilt.5, sa.1, ss.507-517, 2012 (Hakemli Dergi)
2011
2011The effects of the mass media and demographics on pre-purchase, purchase and post-purchase activities
ÇELEBİ S. İ.
ANALYSIS AND METAPHYSICS , cilt.10, ss.67-80, 2011 (Hakemli Dergi)
2010
2010One route to attitude change: Peripheral and central route combined by the subjects in a study of the ELM and source credibility
ÇELEBİ S. İ.
International Journal of Arts & Sciences , cilt.3, sa.13, ss.293-312, 2010 (Hakemli Dergi)
2009
2009The importance of the truth effect and source credibility for New FMCGs advertising
ÇELEBİ S. İ.
Journal of Yasar University , cilt.4, sa.13, ss.1021-1045, 2009 (Hakemli Dergi)
2009
2009Agency and client practitioners’ perceptions and practices of IMC
ÇELEBİ S. İ.
Journal of Yasar University , cilt.4, sa.14, ss.2205-2236, 2009 (Hakemli Dergi)
2007
2007The credibility of advertising vs. publicity for new FMCGs in Turkey
ÇELEBİ S. İ.
CORPORATE COMMUNICATIONS
, cilt.12, sa.2, ss.161-176, 2007 (Scopus)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2016
2016Distance Learning Evolution of Yaşar University: Engaging Learners & Issues.
ÇELEBİ S. İ.
International Journal of Arts & Sciences Conferences, 31 Ocak 2016, (Tam Metin Bildiri)
2015
2015Web 1.0 to Web 2.0 Results in More Dialogic Communication?: Dialogic communication of Fortune 500 Turkey Web sites.
ÇELEBİ S. İ.
the 20th International Conference on Corporate and Marketing Communications Excellence in Corporate and Marketing Communications: Present and Future Challenges., 16 Nisan 2015, (Tam Metin Bildiri)
2013
2013The importance of internet based searching, studying, and activities among undergraduates.
ÇELEBİ S. İ.
International Journal of Arts & Sciences Conferences, 17 Haziran 2013, (Tam Metin Bildiri)
2012
2012Turkish female and male consumer’s shopping attitudes and behaviors.
ÇELEBİ S. İ.
International Journal of Arts & Sciences Conferences, 02 Kasım 2012, (Tam Metin Bildiri)
2012
2012Customer satisfaction and store choice: The comparison of textile & apparel stores and cosmetics & personal care products stores in Turkey.
ÇELEBİ S. İ.
International Journal of Arts & Sciences Conferences, 26 Haziran 2012, (Tam Metin Bildiri)
2011
2011The investigation of involvement and credibility across five leading media for receiving news and advertising.
ÇELEBİ S. İ.
International Journal of Arts & Sciences Conferences, 31 Ekim 2011, (Tam Metin Bildiri)
2010
2010One route to attitude change: Peripheral and central route combined by the subjects in a study of the ELM and source credibility.
ÇELEBİ S. İ.
International Journal of Arts & Sciences Conferences, 31 Mayıs 2010, (Tam Metin Bildiri)
2009
2009The importance of academia - industry relationship for professionalism in public relations.
ÇELEBİ S. İ.
the 1st International Public Relations Symposium, 15 Nisan 2009, (Tam Metin Bildiri)
2008
2008Re-examination of the relationship between PR and marketing: Agency and corporate practitioners’ ethical considerations of marketing PR
ÇELEBİ S. İ.
Graduate School of Letters Conferences, 21 Kasım 2008, (Tam Metin Bildiri)
2008
2008The elaboration likelihood model: The effects of content type, source, and involvement on consumer response.
ÇELEBİ S. İ.
the 2008 Global Marketing Conference at Shanghai, 20 Mart 2008, (Özet Bildiri)
2007
2007An experimental study of argument strength and source credibility on advertising effectiveness.
ÇELEBİ S. İ.
the International Colloquium on Business and Management, 19 Kasım 2007, (Tam Metin Bildiri)
2007
2007Public diplomacy & the quest to end international isolation by the Turkish republic of northern Cyprus (TRNC)
GÖRPE T. S., ÇELEBİ S. İ., Opiyo B.
the 12th Annual AUSACE International Conference: Communication at the Crossroad of Globalization, 27 Ekim 2007, (Tam Metin Bildiri)
2007
2007Advertising vs. article: Effect of content type on attitudinal and behavioral change.
ÇELEBİ S. İ.
the 5th International Symposium: Communication in the Millennium, 16 Mayıs 2007, ss.35-46, (Tam Metin Bildiri)
2007
2007Public relations and nation-building under political isolation: The case of northern cyprus.
Opiyo B., ÇELEBİ S. İ.
the 2nd International Conference in Communication and Media Studies: Communication in Peace/Conflict in Communication, 03 Mayıs 2007, (Tam Metin Bildiri)
2007
2007Official initiatives for peace & isolation: a case study of global PR Practices by TRNC government.
ÇELEBİ S. İ., Opiyo B.
the 2nd International Conference in Communication and Media Studies: Communication in Peace/Conflict in Communication, Kıbrıs (Kktc), 02 Mayıs 2007, (Özet Bildiri)
2006
2006Sequence of PR / publicity and advertising for tangible product introductions in turkey.
ÇELEBİ S. İ.
the 10th Slovene Conference on Public Relations: Communication Evolution-From Information to Integration, 01 Ekim 2006, ss.63-67, (Tam Metin Bildiri)
2005
2005Media influence on attitudes in cyprus: The importance of television for persuasion.
ÇELEBİ S. İ.
the 5th International Congress on Cyprus Studies, 14 Nisan 2005, cilt.2, ss.331-344, (Tam Metin Bildiri)
Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler
2023 - Devam Ediyor
2023 - Devam EdiyorYabancı Dil Redaktörü
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Aralık 2019
Aralık 2019Yeni Yüzyıl’da İletişim Çalışmaları Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Ocak 2018
Ocak 2018Computers and Education
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Ocak 2018
Ocak 2018JOURNAL OF RESEARCH ON TECHNOLOGY IN EDUCATION (FORMERLY: JOURNAL OF RESEARCH ON COMPUTING IN EDUCATION)
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Ocak 2014
Ocak 2014COMPUTERS IN HUMAN BEHAVIOR
SSCI Kapsamındaki Dergi
Ocak 2012
Ocak 2012Journal of Yasar University
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Ocak 2012
Ocak 2012COMMUNICATION STUDIES
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Ocak 2011
Ocak 2011MASS COMMUNICATION AND SOCIETY
SSCI Kapsamındaki Dergi
Ocak 2009
Ocak 2009MANAGEMENT RESEARCH NEWS
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri
22 Ekim 2024 - 22 Ekim 2024
22 Ekim 2024 - 22 Ekim 2024Yeni Yüzyıl’da İletişim Kongresi 2
Oturum Başkanı
İstanbul-Türkiye
31 Ocak 2016 - 04 Şubat 2016
31 Ocak 2016 - 04 Şubat 2016International Journal of Arts & Sciences Conferences
Oturum Başkanı
Al Ain-Birleşik Arap Emirlikleri
16 Nisan 2015 - 17 Nisan 2015
16 Nisan 2015 - 17 Nisan 201520th International Conference on Corporate and Marketing Communications Excellence in Corporate and Marketing Communications: Present and Future Challenges
Oturum Başkanı
İzmir-Türkiye
02 Aralık 2012 - 07 Aralık 2012
02 Aralık 2012 - 07 Aralık 2012International Journal of Arts & Sciences Conferences
Oturum Başkanı
Freiburg-Almanya
26 Haziran 2012 - 29 Haziran 2012
26 Haziran 2012 - 29 Haziran 2012International Journal of Arts & Sciences Conferences
Oturum Başkanı
Praha-Çek Cumhuriyeti
31 Ekim 2011 - 03 Kasım 2011
31 Ekim 2011 - 03 Kasım 2011International Journal of Arts & Sciences Conferences
Oturum Başkanı
Rome-İtalya
01 Kasım 2007 - 08 Kasım 2007
01 Kasım 2007 - 08 Kasım 2007