CCN - HiHM. Consumer Citizenship Network


Creative Commons License

Kalkan S., Yüksel M.

Erasmus Projesi, 2007 - 2009

  • Proje Türü: Erasmus Projesi
  • Başlama Tarihi: Ocak 2007
  • Bitiş Tarihi: Aralık 2009

Proje Özeti

The Consumer Citizenship Network, consisting of 132 institutions from 31 countries, has developed interdisciplinary approaches to central issues dealing with the balance between material and non-material well-being and with how one can translate ethical values into everyday behaviour and conscientious participation in the market. CCN2 has brought together expertise in the fields of citizenship-, environmental- and consumer education to further develop research and good practice for teaching and assessing consumer citizenship education. The CCN2 project targeted lecturers, researchers and teacher trainers in higher education; students, professionals working with children and young people, public authorities, and associations dealing with citizenship training, sustainable development and consumer issues. By focusing on social responsibility, the CCN2 has addressed the growing international concern to implement norms and behaviour that support sustainable development and cooperation. Evaluations of CCN2 concluded that CCN2 has strengthened cooperation between institutions of higher education (HEI) in Europe, as well as between HEI?s and civil society and research organizations. It has contributed to the harmonizing of courses in higher education in Europe and focused on social innovation and stimulating creativity. CCN2 has encouraged greater civic involvement. The Network has developed useful ICT platforms and promoted information exchange. The quality of cooperation within CCN2 has been evaluated as outstanding, with partners taking collaborative initiatives, carrying out the work with great commitment and according to schedule, and disseminating results to a far wider audience than anticipated. As a result there has been overwhelming interest and involvement of teachers, institutions and organisations around the globe. UNEP/UNESCO and the Marrakech SCP Process produced a set of global guidelines and core curriculum for education for sustainable consumption (?Here and Now?) based on the contents of the CCN2 work. Denne rapport beskriver resultatene til The Consumer Citizenship Network 2 (2006-2009).

 CCN tematik grup toplantılarından birini 11-12 ocak 2007 tarihinde Maltepe  Üniversitesi’nde gerçekleştirmiştir. Avrupa başta olmak üzere 29 ülkeden 70’yi aşkın katılımcının yer aldığı toplantılar çeşitli alt başlıklar altında yapılmıştır. Tüketim vatandaşlığı konusunun müfredatlara ve mevcut derslere dahil edilmesi, konferans, dergiler ve diğer yayınlarda tüketim vatandaşlığı konusunda makaleler ve konuşmalar hazırlanması, İlk ve orta öğretim için Tüketim Vatandaşlığı eğitim rehberinin 2. cildinin tamamlanması, Tüketim Vatandaşlığı konusunda Afrika seminerinin hazırlanması, sorumlu tüketimin göstergelerinin geliştirilmesi, sürdürülebilir kalkınma eğitimi konusunda eğiticilerin eğitimi ile ilgili seminerlerin hazırlanması gibi alt başlıklarda toplanan gruplara katılanların çoğunluğu tüketim konusundaki uzman, araştırmacı, akademisyen ve sivil toplum örgütü temsilcilerinden oluşmaktadır.

Tüketim vatandaşlığı ; bireylerin satın alma kararları alırken veya tüketim faaliyetlerini gerçekleştirirken etik, sosyal, ekonomik ve ekolojik unsurları göz önünde bulundurmaları, küresel, ulusal ve aile düzeyinde sorumluluk üstlenerek adil ve sürdürülebilir kalkınmaya aktif olarak  katkıda bulunmaları  anlamına gelmektedir.

 CCN “TÜKETİM VATANDAŞLIĞI TEMATİK AĞI” TEMATİK GRUP TOPLANTISINI 11-12 OCAK 2007 TARİHİNDE ORTAKLARINDAN BİRİ OLAN MALTEPE ÜNİVERSİTESİ’NDE GERÇEKLEŞTİRMİŞTİR..

Maltepe Üniversitesi’nin ev sahipliğindeki toplantılar, 11 – 12 Ocak 2007 tarihleri arasında Avrupa başta olmak üzere 29 ülkeden 70’yi aşkın katılımcı ile grup çalışmaları şeklinde gerçekleştirilmiştir.  Çeşitli alt başlıklarda toplanan gruplara katılanların çoğunluğu tüketim konusundaki uzman, araştırmacı, akademisyen ve sivil toplum örgütü temsilcilerinden oluşmaktadır.

Toplantının açılış bölümünde çeşitli basın organlarının mensupları ve tüketicilerle ilgili sivil toplum kuruluşu temsilcileri izleyici olarak yer almıştır. Toplantılar sonrasında farklı ülkelerden akademisyenlerle fikir alış verişi yapılmış, özellikle Erasmus çerçevesinde işbirliği önerileri tartışılmıştır. Katılanların ve CCN’in yönetim biriminden alınan geribildirimler toplantıların başarılı geçtiği yönündedir